klik2 disini.. ^_^

Rabu, 15 Mei 2013

Fish & Chips Simple



Assalamualaikum...........................





hari ni saya nak share resepi western...eceh2....ibu adam masak makanan omputih la...hehehehehe....sebenarnya saya mmg suka makan makanan western, saya penggemar keju dan pengumpul lemak...hehhehe...




dah lama masak tapi baru hari ni berkesempatan untuk share disini...masakan ni mmg simple dan jimat masa tapi sedap.. :) sayur coleslaw tu made in KFC, kentang pulak xde stok kat rumah..kebetulan mlm tu de kenduri kat rumah makcik, jadi masak je mana yg ada...saya rasa semua tau buat tapi saya nak share jugak disini utk yang baru2 nak belajar msk cam adik2 saya...... :)




Fish & Chips Simple

Bahan :

2 keping fillet ikan ~ potong 2
1 sudu kecil serbuk lada hitam
1 biji telur ~ dipukul sedikit
1 cawan tepung serbaguna
1 serbuk roti
minyak secukupnya untuk menggoreng

Cara :

1. Basuh ikan dengan air limau, toskan.
2. lumurkan fillet ikan dengan serbuk lada hitam dan tepung serbaguna.
3. Celupkan fillet ikan dalam telur.
4. Kemudian lumurkan fillet ikan dengan serbuk roti.
5. Panaskan minyak, goreng fillet ikan hingga kuning keemasan. guna api sederhana.
6. Hidangkan bersama sos kegemaran, coleslaw dan kentang goreng.




Tiada ulasan: