klik2 disini.. ^_^

Sabtu, 8 Jun 2013

Topeng Muka





Assalamualaikum dan salam muhibbah.... 

hujan2 camni, sedapnya la kalau dapat makan ubi rebus cicah sambal tumis dan minum kopi o sambil duduk2 di anjung rumah kampung dan dengar nenek bercerita kisah dahulu kala,seronoknya la...tau2 je piring licin...hehehhe...okla, sempena cuti sekolah ni saya nak share aktiviti yang dijalankan di perpustakaan..salah satu aktivitinya, membuat topeng muka yang separuh tu....



antara bahan-bahan yang diperlukan...ecewah, cam nak main masak2 pulak kan...hihihiihi....topeng rama2, warna, lidi satay dan solatape... 



rama2 tu anda lukis pada kertas keras (saya guna kertas lukisan yang tebal), kemudian gunting dan tebuk mata siap2..saya xbrape berani bagi budak2 pegang gunting..nanti ada yang luka pulak..pada yang nak cuba, selain gambar rama2..anda boleh buat gambar singa, upin ipin dan lain2 mengikut kreativiti masing2..saya lukis gmbar rama2 je, tu yang paling senang nak lukis bagi tangan keras macam saya ni..hehehhe..



mula2 buat corak dan warnakan topeng mengikut kreativiti..kemudian letakkan lidi di tepi atau tengah2 topeng, lekatkan guna solatape....dah siap!! mudahkan.. ^_^

ni gambar model2 cilik saya... :)








Tiada ulasan: